Vaizdo registratoriai Lietuvos ir užsienio keliuose

vaizdo registratoriaiVaizdo registratoriai automobiliuose kol kas dar laikomi ne būtinybe, o pramogos aspektu. Teismuose jų filmuota medžiaga nelaikoma svariu įrodymu, vadinasi, jis skirtas tik fiksuoti kuriozinėms situacijoms keliuose, kurios pakelia nuotaiką, kai jose nedalyvauji, o tik saugiai stebi. Vaizdo registratoriai kur kas populiaresnė prekė užsienyje nei mūsų gimtojoje Lietuvoje. Užsienio šalių vairuotojai kone kas antras turi vaizdo registratorių ir fiksuoja kiekvienos savo kelionės maršrutą. Grįžę į namus dažnai išima vaizdo medžiagą ir perkelia ją į kompiuterį. Juk važiuodami žmonės koncentruoja dėmesį grynai į vairavimą ir pastebi ne viską, kas vyksta aplink. Žiūrėdami nufilmuotą medžiagą pamato tai, ko nespėjo važiuodami.

Žinoma, kad vaizdas būtų kokybiškas, tai vaizdo registratoriai turi gebėti kokybiškai įrašyti vaizdą tiek šviesiu paros metu, tiek visiškai sutemus. Pastaris bruožas daug pasako apie tai, ar vaizdo registratoriai yra geri, ar labai geri. Niekam nenaujiena, kad vaizdo registratoriai gerai dirba, dienos metu, jei nekliudo oro sąlygos, pavyzdžiui, lietus, kuris prastina matomumą kelyje. Kokybiškai veikiantys brangūs registratoriai su prastomis oro sąlygomis turėtų susitvarkyti kiek įmanoma geriau, turi būti atsparūs UV spinduliams. Jei minėto atsparumo nebus, ar bus per silpnas, filmuotas vaizdas gali būti neryškus, nekokybiškas, o kamera būti pažeista. Nei vienas nenorime, kad vaizdo registratoriai mums būtų nuostolingi, todėl jei jau pirkti, tai verčiau pirkti turintį visas geriausias technines savybes. Besisukiojančios kameros vaizdo registratoriams naudos neduoda, priešingai, vaizdo kokybė yra prastesnė, nes tokie vaizdo registratoriai jautresni krestelėjimams važiuojant nelygiu ar duobėtu keliu. Reikia domėtis, kokie techniniai bruožai vaizdo registratorius padaros atparius kuo didesniam trukdžių sąrašui.

Vaizdo registratoriai, kaip žinote, gali būti su ekranu ir be jo. Mes esame tos nuomonės, kad vaizdp registratoriai be kameros yra saugiau, nes vairuojant gali kilti noras pasižiūrėti į tą ekraniuką, o tai būtų dėmesio blaškymas, kuris gali turėti neigiamų pasekmių. Būtent tas neigiamas pasekmes, visokius auto įvykius ar nevykusius neapskaičiuotus mašinų lenkimus, kai per plauką išvengiama susidūrimo gali nufilmuoti kitas vairuotojas, kuris turi vaizdo registrorių. Vėliau tokie vaizdeliai, kai pasitarnauja vaizdo registratoriai, keliauja tiesiai į interneta, nes manoma, kad to paviešinimas – nėra nieko blogo. Na dėl to vis dar kyla gana daug diskusijų, kurių pagrindinis objektas – žmogaus privatumo išsaugojimas. Vaizdo registratoriai filmuoja viską, kas patenka į jų regėjimo lauką, įskaitant svetimų automobilių registracijos numerius. Tai yra informacija, kuri be leidimo neturėtų būti platinama viešojoje erdvėje. Nesutinkate? Humaniškiau būtų, jei prie keliant video numeriai būtų užtušuojami, kad niekas jų nematytų, turėtų būti nerodomi ir žmonių veidai, jei buvo filmuojama sustojus, kai kiti žmonės po auto įvykio išlipo iš transporto priemonės. Tokių ir panašių patarimų turėtų laikytis visi vairuotojai, kuriems patinka vaizdo registratoriai ir jų naudojimas.

Vaizdo registratoriais turėtų būti naudojami taip, kad būtų gerbiami kiti vairuotojai nepasant to, kas nutinka kelyje. Jums avarija gali kelti juoką, nes kuris nors vairuotojas pasielgė kelyje absurdiškai, bet avarijos dalyviams juk tikrai nejuokinga, kai automobilis nukečia, o kūną skauda nuo sumušimų. Iš auto įvykio reikia ne juoktis, o iškviesti pagalbą (greitosios medicinos, policijos). Vaizdo registratoriai – ne vaikų žaidimas, jų naudojimas turi būti atsakingas. Galų gale, vaizdo registratoriai – nėra mašinos privalomoji dalis, ją vairuotojas įsigyja savo noru, todėl ir atsakomybė priklauso jam už tai, ką darys su sukaupta video medžiaga.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *