Kondicionierių pildymu ir remontu reikėtų rūpintis jau žiemą

Kondicionieriu pildymas

Kondicionierių pildymas ir remontas yra pagrindiniai vairuotojų galvosūkiai vasarą. Tačiau „roges reikėtų ruošti žiemą“, kaip ir automobilio kondicionierių. Yra įvairiausių nuomonių apie kondicionieriaus reikalingumą automobilyje. Išbandžiusieji jo privalumus ir nesusidūrę su sveikatos sutrikimais, kuriuos gali sukelti jo veikimas, visuomet bus linkę įsigyti automobilį tik su kondicionieriumi. Vasaromis, kurių metu oro temperatūra kartais būna net 30 laipsnių karščio, nei vairuoti, nei sėdėti mašinoje neįmanoma. Keliaujant greitkeliais gelbėtų praviri langai, tačiau kasdien važinėjantiems didmiesčiuose ir „stringantiems“ jų kamščiuose gali pagelbėti tik automobilyje įrengtas kondicionierius.

Nepriklausomai nuo to, kur važiuojate, mieste ar užmiesčio kelyje, automobilį eksploatuojant su įjungtu oro kondicionieriumi, degalų sąnaudos vidutiniškai padidėja 5-10 proc. Nemaža dalis vairuotojų yra linkę išjungti kondicionierių, norėdami sutaupyti. Tačiau dažnai degalų kiekis, kuris yra panaudojamas kondicionieriui, būna mažesnis nei vienas litras, nes važiuojant uždarytais langais, nenukenčia automobilio aerodinaminis pasipriešinimas.

Norint ilgiau naudotis veikiančiu kondicionieriumi, patariama protingai rinktis vėsinimo temperatūrą. Vienas netinkamo oro kondicionieriaus naudojimo pavyzdys – vos tik įsėdus į saulės įkaitintą automobilį, kondicionierių įjungti didžiausiu pajėgumu. Tačiau geriau temperatūrą mažinti palaipsniui.

Kondicionierius – tai automobilio aušinimo ir šildymo sistemos dalis, garantuojanti patogų važiavimą automobiliu tiek karštą vasarą, tiek žvarbią žiemą. Naujas automobilio kondicionierius ar atskiros jo dalys gali kainuoti kelis tūkstančius litų, kartais net brangiau už patį automobilį. Todėl kondicionierių remontas yra ekonomiškai naudingiausia išeitis. O štai kondicionierių pildymą reikėtų atlikti kasmet. Kondicionierių pildymas yra žinių ir specialios įrangos reikalaujantis darbas, tad jį patikėkite tik profesionalams.

Dažniausiai pasitaikantys gedimai, reikalaujantys kondicionieriaus remonto:

  • Kompresorių tarpines pažeidžia druskos;
  • Dėl korozijos prakiūra radiatoriai;
  • Dėl oro sąlygų užsikemša drenažas, resyveris ar salono oro filtras;
  • Sulūžta vamzdeliai;
  • Pažeidžiamos freoninės žarnos;
  • Nemalonus kvapas iš kondicionierių.

Automobilių kondicionierių defektai ir gedimai atsiranda dėl kelio nelygumų, oro sąlygų kaitos, o kai kuriais atvejais po auto įvykių. O pats gedimo šaltinis – tai kondensatorius. Dažniausias kondicionieriaus gedimas – nesandarumas, kai dėl skylių ar tarpų iš sistemos išbėga šaldiklis. Kas 50 tūkst. kilometrų meistrai rekomenduoja atlikti ir techninį kondicionieriaus aptarnavimą: pakeisti kondicionieriaus filtrą, išplauti ir perpildyti sistemą su freonine alyva, atlikti antiseptinį garintuvo valymą.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *