Apie automobilių kondicionierius

kondicionierių pildymas kauneAr kartais nesusimąstote, kokiu būdu Jūsų automobilyje veikia oro kondicionierius? Jei taip, šią informaciją sužinoti bus tikrai vertinga. Bet koks oro kondicionierius iš principo veikia taip pat, ar tai namų, ar automobilio kondicionierius. Paprastais žodžiais tariant, jis kondicionuoja – vėsina orą. Šaldytuvai ir šaldikliai taip pat yra kondicionieriai. Tačiau reikia žinoti, kad automobiliams yra reikalingas kondicionierių pildymas Kaune. Namų kondicionierių pildyti nereikia, nes jie naudoja elektros energiją. Kondicionierių pildymas Kaune yra labai paplitęs, tereikia rasti geriausius meistrus. Tačiau  kol kas mes ne apie tai.

Automobilio kondicionierius be oro vėsinimo dar ir sumažina drėgmės kiekį. Yra labai svarbu, kad mes mokėtume tinkamai rūpintis šia sistema ir nekiltų daug gedimų.

Daugelis žmonių nežino, tačiau įjungtas oro kondicionierius naudoja papildomą variklio galingumą, todėl kartais yra išnaudojama daugiau kuro. Pagrindiniai automobilių kondicionierių „principai“ yra garinimas ir kondensacija, o tada suspaudimas ir plėtra. Inžinieriai ir fizikai tai vadinama termodinamika, tačiau čia mes kalbėsime paprastesniais, visiems suprantamais terminais.

Sunkieji vamzdžiai ir lanksčios žarnelės sujungia visus oro kondicionavimo sistemos komponentus. Ši sistema turi penkias pagrindines dalis: kompresorių, kondensatorių, džiovintuvą, plėtimosi vožtuvą ir garintuvą. Kondicionavimo skystis (kuriuo mechanikai užpildo kondicionierius) prateka per visus šiuos sistemos komponentus. Esant žemai temperatūrai, skystis gali kažkiek išgaruoti ir tada kondensavimas vyksta aukštesniame slėgyje.

Seniau buvo normalu naudoti R-12 rūšies šaldymo skystį. Dabar jis yra uždraustas, nes atlikti tyrimai parodė, kad jis prisideda prie ozono sluoksnio irimo, nes tai buvo freonas. Nuo 1996 metų, visuose automobiliuose galima aptikti aplinkai draugiškesnį skystį, kurio pavadinimas yra R-134A. Kad būtų šiek tiek lengviau, trumpai susipažinkime, kaip veikia kiekvienas kondicionieriaus komponentas:

  • Kompresorius yra varomas arklio galiomis, pavaros diržais. Sistemai įsijungus, kompresoriaus siurbliai (jei tik slėgis yra aukštas) šaldo garus ir keliauja iki kondensatoriaus.
  • Kondensatorius – tai prietaisas, kuris aukšto slėgio šaldymo garus paverčia į skystį. Jis atrodo panašiai kaip radiatorius ir randasi prie variklio radiatoriaus. Taip šiluma yra šalinama iš automobilio salono.
  • Džiovintuvas – tai nedidelis rezervuaras, į kurį patenka skystis iš kondensatoriaus. Yra pašalinama visa drėgmė. Priešingu atveju, drėgmė sistemoje sukeltų mechaninius gedimus.
  • Plėtimosi vožtuvas. Toliau šaldymo srautas patenka čia. Yra pašalinamas slėgis nuo skysčio, taip, kad jis galėtų išsiplėsti ir keliautų į garintuvą.
  • Garintuvas. Dar vienas prietaisas, kuris yra panašus į radiatorių. Jo angos paprastai yra montuojamos keleivių salone, pavyzdžiui prie kojų ir viršuje. Čia yra ne tik vėsinamas oras, bet ir sugeriama visa šiluma iš automobilio salono. Taip vėsus oras ir cirkuliuoja po visą transporto priemonę.

Labai svarbų darbą atlieka ir kompresorius. Jis nukreipia žemo slėgio šaldymo garus, tam, kad jie pradėtų naują šaldymo ciklą. Taip šis ciklas veikia nuolatos (kol Jūs patys laikote įjungtą kondicionierių) ir yra reguliuojami išsiplėtimo vožtuvo parametrai.

Kaip matote, visas procesas atrodo gana nesudėtingai. Nors ir visos oro kondicionavimo sistemos veikia vienodai, įprastų naminių kondicionierių komponentai skiriasi nuo esančių transporto priemonėse. Tikimės, kad Jums tapo aiškiau, o jei ne, kviečiame visada nuvykti į artimiausią automobilių priežiūros saloną. Ten Jums bus ne tik patikrinti Jūsų automobilio kondicionieriai, jų tinkamumas, būklė, skysčio kiekis, bet ir reikalui esant, pakeisti. Be viso to, patyrę automechanikai tikrai bus pasirengę atsakyti Jums į visus klausimus, bei pateikti naudingų patarimų.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *